FOCUS sau regula celor 20 de brațe

Dacă este ceva de care antreprenorii nu duc niciodată lipsă, acestea sunt ideile. Un antreprenor sau o persoană care este pe cale de a deveni unul are, uneori, prea multe idei, nu prea puține. Cu toate acestea, oamenii nu se pot abține să nu-ți mai dea și altele.

Probabil ai trecut și tu măcar printr-o conversație cu o persoană care, în 10 minute, ți-a îmbunătățit atât de mult serviciul sau produsul, încât aproape că a creat unul nou.

Ideile sunt bune. Nu le ignora. Dar nici nu te arunca să le implementezi.

Cel mai bun lucru pe care îl poți face cu o idee este să o notezi

Poate îți va folosi în viitor sau poate îți folosește chiar în momentul în care ai primit-o, însă nu o adăuga încă pe lista ta cu lucruri de făcut. E posibil să-ți deturneze focusul.

Pentru că în startup focusul este extrem de important: de aceea, trebuie să-ți găsești ideea aceea extraordinară și, mai ales, scalabilă și să te concentrezi pe ea, în loc să sari de la o idee la alta, cu speranța că una va funcționa.

Dacă ești o persoană curioasă și gata mereu să iasă din zona de confort, e posibil ca această plimbare de la o idee la alta să fie tentantă pentru tine, dar e ca și cum ai deschide frigiderul și ai lua câte o gură din fiecare mâncare de acolo, în loc să alegi una din care să mănânci suficient și să-ți potolești foamea. Până la urmă, vei rămâne înfometat și e posibil să te mai alegi și cu o indigestie. În plus, asta va afecta și alegerile culinare ale celorlalți oameni cu care împarți același frigider.

Regula celor 20 de brațe

La prima ediție Founders’ Story, l-am ascultat pe Sebastian făcând analogia între un startup la început de drum și călătoria către o insulă din ocean. Când ești pe ocean și vezi insula în depărtare, mai întâi trebuie să o fixezi bine cu privirea, iar apoi să pui capul în apă și să înoți.

Înoți timp de 20 de brațe și abia apoi ridici capul din apă.

Abia acela este momentul în care te reorientezi să mergi spre insulă. Poate este nevoie să te recalibrezi pentru că ai pierdut direcția sau să găsești alte soluții, ca să ajungi mai repede pe insulă.

Dar măcar pentru cele 20 de brațe trebuie să-ți păstrezi atenția și concentrarea.

În loc să fii ca un cățeluș care intră în apă și aleargă de la o jucărie la alta, înoată ca un profesionist care știe în ce direcție vrea să meargă. Iar această metaforă se extinde pentru orice componentă a startup-ului tău: produs, vânzări etc. Pentru că, atunci când încerci prea multe lucruri deodată, niciunul nu va ieși bun.

Dacă vrei să te inspiri din poveștile startup-urilor, te invităm pe 18 iunie, la ora 18:00, la cea de-a doua ediție Founders’ Story, unde le vom avea ca invitate pe Georgiana Ghiciuc, CEO și founder Beaglecat și Diana Stafie, Foresight Strategist la FutureStation. Click aici pentru înscriere!

Iar dacă vrei să afli mai multe informații despre cum se dezvoltă o idee de business, te invităm să ne urmărești pe pagina de Facebook. Acolo vom anunța următorul webinar, Cum se naște o idee de startup, din cadrul programului Rubik Edu.

So stay calm and keep your focus!

Resurse folosite pentru acest articol:
Cartea The Mom Test, Rob Fitzpatrick, pe care o găsiți și în biblioteca Rubik Hub

Photo by Thiago Matos from Pexels