fbpx
logo jobful

Startup of the month: Jobful

Startup of the month – AUGUST

La Rubik Hub avem plăcerea de a ne bucura zilnic de poveștile minunate ale celor din comunitatea noastră, de a le aprecia creativitatea, determinarea sau deciziile luate. Luna aceasta vă prezentăm Jobful, un startup care a transformat procesul de recrutare într-o joacă de om mare!

Când intri pe Jobful vezi culoare, creativitate și joacă! Cum ați ajuns la concluzia că recrutarea poate lua și alte forme?!

Povestea a inceput in urma cu 3 ani si jumatate, cand am deschis o mica agentie cu expertiza in zona de gamification. Din proiect în proiect am ajuns la recrutare și am decis să ne concentrăm toată atenția acolo. Pe cale de consecință, a urmat faza de research.
În urma interviurilor conduse, am identificat provocări atât de partea candidaților, cât și pentru profesioniștii din recrutare.
De partea candidatilor acestea sunt deja cunoscute în piață: dorința de eficiență se bate cap în cap cu completarea CV-urilor și aplicarea în toate direcțiile. Multe din aspectele importante în ceea ce privește un profesionist nu mai sunt captate de o singură foaie numită CV sau Europass și, din acest motiv, întregul proces de recrutare în România este acoperit de o umbră de disconfort. Noi susținem evaluarea holistică și considerăm că este mai relevant ce pot demonstra candidații din perspectiva competențelor și cunoștințelor decât o listă de diplome.
Pentru profesioniștii din recrutare povestea este diferită, dar are în comun lipsa de eficiență. Pentru ca nu există foarte multe soluții bune de selecție, aceștia sunt nevoiți să parcurgă zeci sau sute de CV-uri într-un timp scurt pentru a identifica un număr mic de profile ce se potrivesc. Pe scurt, există foarte mult zgomot în jurul procesului și pentru a putea genera rezultate cu soluțiile actuale, focusul este pe cantitate, nu pe calitate.
Așa că am decis să pornim Jobful, am considerat că nu putem rezolva doar un subproces punctual, competitorii noștri uitandu-se cel mai mult în aceeași zonă de volum. Am zis că trebuie schimbat întregul proces de la radacini pentru viitorul ce ne așteaptă. Nu poți recruta mai mult sau mai bine dacă nu discuți și zona de educație, așa cum o vedem foarte mult în dezvoltarea L&D din organizatii, nu poti face sourcing fara sa adaugi mecanisme de selectie pentru a scapa de zgomot, si nu poti atrage talente fara employer branding. Este un mix pe cat de complex pe atat de important si delicios.

A trecut foarte puțin timp de la lansarea platformei (1 an si 2 luni! ) și lucrurile par să stea foarte bine pentru voi: ați colaborat cu cei de la SAP.IO, sunteți invitați la SLUSH și tocmai ați primit și prima investiție serioasă! Ce înseamnă aceste experiențe pentru voi?

Inseamna un mare WAW! Cu fiecare eveniment, cu fiecare articol sau interviu, cu fiecare oportunitate, cu fiecare feedback primit de la clienti sau de la candidati, ne dam seama cat de mare poate fi de fapt o idee, cat de mult poate impacta si cat de multe vrem sa facem intr-un timp cat mai scurt. Fiecare experienta vine, de fapt, ca o confirmare a faptului ca facem bine ce facem si ca sa facem si mai bine ce ne-am propus, ne bazam mult si pe feedbackul pe care il primim.

Every idea starts with a problem – spuneți voi pe platformă. Care sunt cele mai mari provocări cu care v-ați confruntat până acum?

Provocarea “suprema” pe care ne-am propus sa o rezolvam tine de eficientizarea procesului de recrutare, cu tot ce presupune. Din fericire am fost suficienti de naivi incat sa credem ca putem schimba tot procesul de recrutare de la zero si suficient de realisti si maturi incat sa nu fugim de dificultatile aparute pe parcurs. Dificultati exista in toate aspectele vietilor noastre, diferenta este facute de cum ne raportam la ele, daca sunt provocari noi de rezolvat sau factori ce demotiveaza si taie din elanul antreprenorilor.

Păreți o echipă bine închegată! Sunteți tineri și zâmbăreți și pare că recrutarea este o joacă de copil pentru voi! Ce vă leagă? Și ce v-a adus împreună?! Pe ce principii vă bazați și ce valori comune aveți?

Echipa s-a format organic si relativ repede, dupa deschiderea firmei, chiar in primele luni, Ioana si Bianca s-au alaturat pentru a face organizatiile cu care lucram mai jucause si productive. Un an mai tarziu am pilotat de doua ori Jobful ca solutie de recrutare si, la scurt timp dupa, s-au alaturat Ioan (sales) si Nicu (account), iar de anul acesta am completat echipa actuala cu Ilinca (marketing), venind chiar de la unul dintre clientii nostrii.
Ce ne-a legat a fost dorinta de a schimba ceva si de a ajuta cat mai multi profesionisti, iar valorile noastre sunt exact despre asta: fun, growth, impact.

Cu siguranță de Jobful vom tot auzi de acum încolo! Unde vreți să ajungeți într-un an de acum? Și care este viziunea voastră pe termen lung?

Avem o serie de obiective in urma ultimei infuzii de capital, teritorii noi in care să ajungem, target pentru revenue si user acquisition si lista poate continua. Indiferent cum arata aceste cifre, atitudinea generala este “Shooting for the stars”, atat pe termen scurt cat si pe termen lung. Cat de bine le vom tinti ramane de vazut, dar cu siguranta este de urmarit.